torsdag 29. desember 2011

Oslo tur i høstferien.

Vi hadde to netter på hotell i oslo i høstferien.
Kom som ukjente og reiste hjem med litt mer greie på denne storbyen.

Første dagen fikk vi hilse på en nydelig gutt, mitt tantebarn Marcus.
Det var første gang vi møttes og det var kjærlighet ved første blikk :)

Vi brukte den ettermiddagen på å bli kjent og tusle rundt i gatene.
Spiste god mat på egons, barnas valg, som lå i samme gata som hotellet.
Lykken var stor da eg såg en Ben og Jerrys isbar i samme gate, der var vi hver dag og spiste kjempegod is :)
Om kveldene gikk vi på Deli de luca og snopa før vi gikk på hotellrommet og slappa av.

Andre dagen spiste vi en fantastisk frokost, det beste med hotell synes eg.
I dag var dagen eg skulle lære å ta trikk, følte meg som mormor i bøkene om mormor og de åtte ungene, men fant greit utav det.
Første trikketur gikk til tøyen der vi badet og deretter var på diverse museeum.
Vel nede i byen igjen spiste vi på hard rock cafe før vi tusla en tur rundt i byen igjen.
Er så mye å se i Oslo, rakk ikke over halvparten engang :)

Siste dagen før vi skulle hjem var det en ting eg ville se, vigelandsparken.
Det ble ikke uventa ett av høydepunkta for meg.
En nydelig og solrik høstdag, masse stemning og noen fantastiske skulpturer.
Heilt fantastisk! Alle livsfasene man kan tenke seg, mange medmenneskelige situasjoner.
Var en stor opplevelse.
Vi rakk innom nasjonalgalleriet og en tusletur på opraen før vi måtte hente bagasjen og gå til togstasjonen for å reise hjem.
Trolla mine var som alltid heilt fantastiske å reise med :)





Adrian i vigelandsparken, ni år.



Ariel møtte Gygrid utenfor butikken outland.




Frøken bare måtte klatre på løva.





Ben and Jerrys!




En fornøyd mamma :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar